Vilkår og betingelser
Artikel 1 - Definitioner
I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:
Refleksionsperiode:
Den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;
Forbruger:
Den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af et erhverv eller en virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med iværksætteren;
Dag:
Kalenderdag;
Transaktionens varighed:
En fjernsalgsaftale, der vedrører en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er spredt over tid;
Holdbart datamedie:
Ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller den erhvervsdrivende at lagre oplysninger, der er rettet personligt til dem, på en måde, der muliggør fremtidig søgning og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.
Fortrydelsesret:
Forbrugerens mulighed for at ophæve fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;
Iværksætter:
Den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugere på afstand;
Aftale på afstand:
En aftale, hvor der inden for rammerne af et system, der er tilrettelagt af den erhvervsdrivende med henblik på fjernsalg af varer og/eller tjenesteydelser, frem til og med aftalens indgåelse gøres eksklusiv brug af en eller flere teknikker til fjernkommunikation;
Teknologi til fjernkommunikation:
Et medie, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren er sammen i samme rum på samme tid.
Vilkår og betingelser:
De nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.
Artikel 2 - Iværksætterens identitet
Virksomhedens navn: Pixelverslinders
Handelskammerets nummer: 96746394
Handelsnavn: Atelier Aarhus
Momsnummer: NL867743888B01
Mail til kundeservice: Info@atelier-aarhus.dk
Forretningsadresse: Paltrokmolen 34, 2406JN, Alphen aan den Rijn (BEMÆRK, ingen afsenderadresse)
Artikel 3 - Anvendelighed
Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernkontrakt og ordre, der er indgået mellem iværksætter og forbruger.
Før fjernsalgskontrakten indgås, skal teksten til disse generelle vilkår og betingelser stilles til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, inden fjernsalgsaftalen indgås, vil det blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres i iværksætterens lokaler, og de vil blive sendt gratis til forbrugeren så hurtigt som muligt efter anmodning.
Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser uanset det foregående afsnit og inden fjernsalgsaftalen indgås stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den let kan opbevares af forbrugeren på en holdbar databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, inden fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan ses elektronisk, og at de vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis efter forbrugerens anmodning.
I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicevilkår gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, gælder andet og tredje afsnit med de fornødne ændringer, og i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser kan forbrugeren altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham.
Hvis en eller flere bestemmelser i disse almindelige betingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annullerede, forbliver aftalen og disse betingelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks ved gensidig aftale med en bestemmelse, der tilnærmer sig det oprindelige formål så meget som muligt.
Situationer, der ikke er omfattet af disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes »i ånden« af disse generelle vilkår og betingelser.
Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes »i ånden« af disse generelle vilkår og betingelser.
Artikel 4 - Tilbuddet
Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.
Tilbuddet er ikke bindende. Iværksætteren har ret til at ændre og justere tilbuddet.
Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis den erhvervsdrivende bruger billeder, er disse en sand repræsentation af de tilbudte produkter og / eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.
Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til erstatning eller ophævelse af aftalen.
Billeder, der ledsager produkter, er en sand repræsentation af de tilbudte produkter. Operatøren kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til produkternes virkelige farver;
Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet. Dette vedrører især:
Prisen, eksklusive fortoldningsgebyrer og importmoms. Disse ekstra omkostninger er for kundens regning og risiko. Post- og/eller kurertjenesten vil anvende den særlige ordning for post- og kurertjenester i forbindelse med import. Denne ordning gælder, hvis varerne importeres til bestemmelseslandet i EU, hvilket er tilfældet i denne sag. Post- og/eller kurertjenesten opkræver momsen (sammen med de opkrævede fortoldningsgebyrer eller ej) hos modtageren af varerne;
Eventuelle forsendelsesomkostninger;
Den måde, hvorpå aftalen vil blive indgået, og hvilke handlinger der er nødvendige for at gøre det;
Metoden for betaling, levering og opfyldelse af aftalen;
Perioden for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken iværksætteren garanterer prisen;
Størrelsen af satsen for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af fjernkommunikationsteknikken beregnes på et andet grundlag end den almindelige basissats for den anvendte kommunikationsteknik;
Om aftalen arkiveres efter dens indgåelse, og i så fald hvordan forbrugeren kan få adgang til den;
Den måde, hvorpå forbrugeren, inden kontrakten indgås, kan kontrollere de oplysninger, han har givet i henhold til kontrakten, og om ønsket berigtige dem;
Eventuelle andre sprog, som aftalen kan indgås på ud over nederlandsk;
De adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende har tilsluttet sig, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk, og
Minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en varighedstransaktion.
Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper.
Artikel 5 - Aftalen
Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 indgås aftalen på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de betingelser, der er angivet deri.
Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil den erhvervsdrivende straks bekræfte modtagelsen af accept af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren opløse aftalen.
Hvis aftalen indgås elektronisk, skal iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske overførsel af data og skal sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.
Iværksætteren kan - inden for juridiske rammer - informere sig selv om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt om alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernaftalen. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller ansøgning eller til at knytte særlige betingelser til implementeringen, mens han giver grunde.
Iværksætteren vil inkludere følgende oplysninger med produktet eller tjenesten til forbrugeren, skriftligt eller på en sådan måde, at det kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer:
- Besøgsadressen på den erhvervsdrivendes virksomhed, som forbrugeren kan henvende sig til med sin klage;
- Betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten;
- Oplysningerne om garantier og eksisterende service efter købet;
- Oplysningerne inkluderet i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser, medmindre iværksætteren allerede har givet forbrugeren disse oplysninger inden aftalens gennemførelse;
- Kravene til opsigelse af kontrakten, hvis kontrakten har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed.
I tilfælde af en varighedstransaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.
Alle aftaler indgås under forudsætning af, at der er tilstrækkelig adgang til de relevante produkter;
Artikel 6 - Fortrydelsesret
Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden at angive årsager i 30 dage. Denne afkølingsperiode starter dagen efter modtagelse af produktet af forbrugeren eller en repræsentant, der tidligere er udpeget af forbrugeren og gjort bekendt med iværksætteren.
I betænkningstiden skal forbrugeren håndtere produktet og dets emballage med omhu. Han vil kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, returnerer han produktet til iværksætteren med alt leveret tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i den oprindelige tilstand og emballage i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, der er givet af iværksætteren.
Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at meddele dette til den erhvervsdrivende inden for 30 dage efter modtagelse af produktet. Forbrugeren skal gøre opmærksom på dette ved hjælp af en skriftlig besked/email. Når forbrugeren har gjort opmærksom på, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet inden for 30 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer blev returneret til oprindelsesstedet (i dette tilfælde Asien) rettidigt, f.eks. ved hjælp af et bevis for afsendelse;
Hvis kunden efter udløbet af de perioder, der er nævnt i stk. 2 og 3, ikke har givet udtryk for sit ønske om at gøre brug af sin fortrydelsesret eller ikke har returneret produktet til iværksætteren, er købet en kendsgerning;
Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning
Hvis forbrugeren udnytter sin fortrydelsesret, vil omkostningerne ved returnering af produkterne blive båret af forbrugeren.
Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer iværksætteren dette beløb så hurtigt som muligt, men senest 30 dage efter tilbagetrækningen. Dette er underlagt betingelsen om, at produktet allerede er modtaget tilbage af iværksætteren, eller at der kan fremlægges afgørende bevis for fuldstændig returnering.
Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten
Iværksætteren kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis den erhvervsdrivende tydeligt har angivet dette i tilbuddet, i det mindste i god tid inden aftalens indgåelse.
Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:
- Som er skabt af iværksætteren i overensstemmelse med forbrugernes specifikationer;
- Som helt klart er af personlig karakter;
- Som i sagens natur ikke kan returneres;
- Hvilket kan ødelægge eller ældes hurtigt;
- Prisen er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;
- Til løse aviser og magasiner;
- For lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvis forsegling er blevet brudt af forbrugeren.
- Til hygiejniske produkter, hvis forsegling er blevet brudt af forbrugeren.
Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser:
- Vedrørende indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
- Hvis leveringen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, inden fortrydelsesfristen er udløbet;
- Vedrørende væddemål og lotterier.
Artikel 9 - Prisen
I løbet af den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer som følge af ændringer i momssatserne.
I modsætning til det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på, med variable priser. Denne forbindelse til udsving og det faktum, at alle angivne priser er målpriser, skal angives med tilbuddet;
Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de følger af lovbestemmelser eller bestemmelser.
Prisstigninger fra 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat det og:
- Disse følger af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
- Forbrugeren har mulighed for at opsige aftalen fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
I henhold til Section 5(1) i Turnover Tax Act 1968 er leveringsstedet det land, hvor transporten påbegyndes. I dette tilfælde finder leveringen sted uden for EU. Herefter vil post- eller kurertjenesten opkræve importmoms eller fortoldningsafgifter fra kunden. Derfor vil der ikke blive opkrævet moms af iværksætteren;
Alle priser er med forbehold for tryk- og sætningsfejl. Der accepteres intet ansvar for konsekvenserne af tryk- og sætningsfejl. I tilfælde af tryk- og sætningsfejl er iværksætteren ikke forpligtet til at levere produktet i henhold til den forkerte pris;
Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti
Iværksætteren garanterer, at produkterne og / eller tjenesterne overholder aftalen, specifikationerne nævnt i tilbuddet, de rimelige krav til lydighed og / eller anvendelighed og de eksisterende lovbestemmelser og / eller regeringsbestemmelser på datoen for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer iværksætteren også, at produktet er egnet til anden end normal brug.
En garanti stillet af iværksætteren, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for iværksætteren på grundlag af aftalen.
Eventuelle defekte eller forkert leverede produkter skal rapporteres skriftligt til iværksætteren inden for 14 dage efter levering. Produkterne skal returneres i deres originale emballage og i ny stand.
Iværksætterens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Iværksætteren er dog aldrig ansvarlig for produkternes endelige egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren eller for nogen rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produkterne.
Garantien gælder ikke, hvis:
Forbrugeren har selv repareret og/eller ændret de leverede produkter eller fået dem repareret og/eller ændret af tredjeparter;
De leverede produkter er blevet udsat for unormale forhold eller på anden måde behandlet skødesløst eller i strid med iværksætterens instruktioner og/eller behandlet på emballagen;
Manglen er helt eller delvist et resultat af regler, som regeringen har fastsat eller vil fastsætte vedrørende arten eller kvaliteten af de anvendte materialer;
Artikel 11 - Levering og udførelse
Iværksætteren vil tage den størst mulige omhu, når han modtager og udfører ordrer på produkter.
Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.
Med forbehold for det, der er angivet i artikel 4 i disse generelle vilkår og betingelser, vil virksomheden udføre accepterede ordrer med passende hastighed, men senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har aftalt en længere leveringsperiode. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke kan eller kun kan udføres delvist, vil forbrugeren blive informeret om dette senest 30 dage efter, at ordren blev afgivet. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og ret til eventuel erstatning.
I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med det foregående afsnit refunderer iværksætteren det beløb, som forbrugeren har betalt så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter opløsningen.
Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, vil iværksætteren bestræbe sig på at levere en erstatningsartikel. Senest ved levering vil det blive rapporteret på en klar og forståelig måde, at der leveres en erstatningsartikel. Med erstatningsartikler kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved enhver returforsendelse bæres af iværksætteren.
Risikoen for skade og / eller tab af produkter hviler på iværksætteren indtil tidspunktet for levering til forbrugeren eller en repræsentant, der tidligere er udpeget og gjort kendt for iværksætteren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Artikel 12 - Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og fornyelse
Opsigelse
Forbrugeren kan til enhver tid opsige en tidsubegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, i henhold til de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode på højst en måned.
Forbrugeren kan opsige en tidsbegrænset aftale, der omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, på et hvilket som helst tidspunkt mod slutningen af den tidsbegrænsede periode, med forbehold af aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode på højst en måned.
Forbrugeren kan ændre de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:
ophøre til enhver tid og ikke være begrænset til ophør på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
i det mindste afslutte dem på samme måde, som de blev indgået af ham;
altid ophøre med samme opsigelsesvarsel, som iværksætteren har fastsat for sig selv.
Uitbreiding
En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
Uanset det foregående stykke kan en tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af dagblade eller ugeblade, stiltiende forlænges med en tidsbegrænset periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne fornyede aftale ved udløbet af forlængelsesperioden med et varsel på højst en måned.
En tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af varer eller tjenesteydelser, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med et varsel, der ikke overstiger en måned, og med et varsel, der ikke overstiger tre måneder, hvis aftalen vedrører regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af dagblade eller ugeblade.
En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dag-, nyheds- og ugeblade samt magasiner til introduktionsformål (prøve- eller introduktionsabonnement) videreføres ikke stiltiende og ophører automatisk ved prøve- eller introduktionsperiodens udløb.
Varighed
Hvis en kontrakt har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren efter et år opsige kontrakten til enhver tid med et varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og billighed taler imod opsigelse før udløbet af den aftalte varighed.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 7 arbejdsdage efter begyndelsen af den betænkningstid, der er omhandlet i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse starter denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.
Forbrugeren har pligt til straks at rapportere unøjagtigheder i betalingsoplysninger, der er leveret eller nævnt til iværksætteren.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren, med forbehold af juridiske begrænsninger, har iværksætteren ret til at opkræve de rimelige omkostninger, der er kendt for forbrugeren på forhånd.
Artikel 14 - Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indsendes til iværksætteren inden for 7 dage, fuldt og tydeligt beskrevet, efter at forbrugeren har identificeret manglerne.
Klager, der indsendes til iværksætteren, vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil iværksætteren svare inden for 14-dages perioden med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved fælles overenskomst, opstår der en tvist, som kan løses ved tvistbilæggelse.
En klage suspenderer ikke operatørens forpligtelser, medmindre operatøren skriftligt angiver andet.
Hvis operatøren finder en klage berettiget, vil operatøren efter eget skøn enten erstatte eller reparere de leverede produkter uden beregning.
Artikel 15 - Tvister
Kontrakter mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser vedrører, er udelukkende underlagt hollandsk lov. Selv hvis forbrugeren er bosiddende i udlandet.